topbella

Sunday, October 17, 2010

cintaku.

Ha,aku baru balik lepak dgn member2 kat kedai makan.Memang mlm ni malam kene bahan dgn dorang.Tp aku akur,sbb adat la bermember,kan.Kalu x leh kene gurau,baik pg Pakistan je la.*tetibe*

Dorang direct membahan aku ttg calon teman hidup.haha.Tp ak kate,ak belum bersedia lg.Serius,mmg belum terfikir lg.Sebab aku tau,jalan ak panjaaang lg.Banyak lg yg aku nak buat dlm hidup ni.Nak amek master,nak ade kete,rumah,kerjaya dsb.Lagipun,aku muda lg kot,baru 21 weh.nnt da 23,24 baru la pk,kan?ehe.

Lagi 1,sebb aku rase hidup aku sekarng dah full of colours dah.Aku ade mak,kakak,abang2,dan member2 yg sentiasa ade dgn aku.Bila aku jatuh,dorng lah yg tolong bangunkan.Bila aku lena,dorg lah jugak yg tlh kejutkan.Dan bila aku sdih,dorang lah yg tolong gembirakan hati ni.

So,di kesempatan aku rajin menaip ni,ni aku lampirkan muke2 org yg bertanggungjawab membahgiakan hidup aku.

1)Emak = Munah Binti Haji Nor



Beliau lah org yg tepuk dan bunuh nyamuk2 yg nak gigit aku time kecik2 dulu.Beliau jugaklah yg bersengkang mata bila urut dada aku bile aku kene lelah.Beliau jugaklah yg bekerja 8pg-12 tgahri tolong org jual nasi lemak dan pukul 4ptg-12 tgah malm sambung kerja kat kilang sebab nak sara aku 5 adik beradik bila ayah meninggal.Beliau jugaklah insan yg akan beriye iye nak jenguk aku kat MRSM MUAR dulu bila tibe waktu nak SPM walaupun kami xde kenderaan.Beliau jugaklah insan yg sanggup perut die kosong demi utk penuhkan perut aku.Beliau jugaklah insan yg x penah kenal erti lelah,payah dan jerih.Beliau jugaklah yg akan sentiasa kol aku spjg perjalanan balik ke rumah dr Muadzam.Beliaulah ayah,beliaulah emak.Dan beliaulah segalanya utk aku.

2)kakak aku Fatihah.



Dulu kan,time kecik2 kan,aku selalu gaduh dgn minah ni.Setakat tarik rambut,tumbuk sana sini,gigit telinga dan mcm2 lg dah mcm makan nasik je.Memang panatng jumpe lah,memang akan kuar lah skill karate aku automatik.Tp,sejak aku masuk asrama dan makin membesar,kami makin rapat.Rapat yg teramat.Sakit die,sakit aku.Suke die,suke aku.Aku anak bongsu dlam family.Dan aku akui,aku agak manja dgn family.Kakak aku beza 2 tahun dgn aku.We are completely different.Die seorg yg lembut,berani,dan serabut sket.Aku pulak kasar,ganas dan brutal.Memang lain sgt2 dgn aku.Tapi aku rase,sbb lan perangai kitorg berbeza lah,kitorg jadi rapat giler.

Ade lagi insan2 yg lain,tp aku x larat dgn prestasi internet kat sini.Ape2 pun,aku selalu pesan kat diri aku yg aku nak jadi anak yg membahagia dan membanggakan mak aku.Moga aku tidak diuji dgn perkara2 yg x mampu utk aku tanggung.Mak,adik sayang mak.Walaupun mak dan kakak lebih rendah dr adik,tp adik tetap sayaaang mak.hehe.

0 comments:

Post a Comment

wa punye hal

My Photo
faezah hamid
kaki pukul.muka pecah rumah.geng ahlong.pengganas.bonzer terhebat.tp,kene berteman pg tandas.yeah!
View my complete profile