topbella

Thursday, May 13, 2010

debat dan mati.

salam.ak saangaat suke gler nk mati berdebat.klu la boleh pilih mati dan debat,mesti ak akan pilih debat.*tetibe*.sebab ak melihat debat ini bukan sekadar debat semata mata.tetapi ak melihat lebih dr itu.bagi ak,debat ni mengajar ko utk kawal emosi saat hujah ko dilekeh lekehkan tahap x hengatt punyer depan khalayak ramai dan tontonan umum,ajar ko utk cube berdiri saat ko dijatuhkan kau kau punyer,ajar ko kenal sape teman sape setan , ajar ko utk jadi raja akhirnya dr seorg hamba sahaya, dan mcm2 lagi.ak stat berdebat time form 2 kot klu x salah.tp ape yg bleyh ak katakan,debat sekolah ng IPT saaangat berbeza,hokeyh.beza die mcm perbezaan prestasi bola sepak negara ng bola sepak Chelsea.ha,lebih kurg la tu.haha.

Tp ak akui la,ak x hebat mane pun.masih terlalu baaaaanyak ruang ruang serta lompang lompang yg perlu ak baiki.Cuma,ak nekad utk terus join ni selagi terdaya dan termampu.Sampai kan mak ak pun penah soound ak,bile la ak ni ade kat rumah.Time cuti jek,mesti de xtvt.Klu x debat,ak join comrade.klu x,de prog anak angat la,keje part time la,ajar tuisyen la,pg konferens la,pg kursus la dll.Sampai kan ak penah dimasukkan hospital n doc suh ak berehat..Ntahla,dari zaman ak sekolah sampai la sekarang memang susah gak la tuk lekat kat umah.Sebab ak rase inilah 'JIWA' ak.n ak rase rugi sgt2 bile ak x dpt manfaatkan zamn muda mudi ak sebaik baik nye.(ha,kan ak da terskema d situ.haha)

Ape ape pun,sabtu ni(15 mei 2010) ak akn join debat piala DYMM kat uitm dungun.x sabar nye nak tggu mkn malm yg menghimpunkan semua pendebat dan saat diperkenalkan team2 kite.n x sabar tuk menjalankan xtvt usha mengusha sekaligus melancarkan hormon estrogen ke kadar yg membanggakan.haha.kawan2,chaiyok2!!!fighting!!!

Doakan yg terbaik.InsyaAllah.:)

2 comments:

Chent@ said...

faezah gediks..agknye hormon 2 pun dh xnk kuar dh :P..

faezah hamid said...

haha.
jahaaaaat!
dush dush.
ini bukan gedik kak,tp mengade ngade jeh.
erk???
heee.
:D

Post a Comment

wa punye hal

My Photo
faezah hamid
kaki pukul.muka pecah rumah.geng ahlong.pengganas.bonzer terhebat.tp,kene berteman pg tandas.yeah!
View my complete profile